همشهری‌آنلاین - زهرا علی‌پور*: ظهور رسانه‌های اجتماعی باعث ایجاد تغییر در تکنیک‌های بازاریابی و کسب و کار اجتماعی شده است.

رسانه‌های اجتماعی در حوزه کسب وکار در سال ۲۰۱۴

همانطور که ملاحظه می‌شود، رسانه‌های اجتماعی دنیا را متحول کرده‌اند و هر روز نیز تغییرات جدیدی در کسب و کارها به وجود می‌آورند، در اینجا به هفت روند (به همراه اینفوگرافی) که رسانه‌های اجتماعی شروع به شکل دادن آن درحوزه کسب و کار در سال 2014 نموده‌اند، اشاره می‌شود و این که قرار است رسانه های اجتماعی چه تغییراتی را به وجود آورند:

1. گوش دادن اجتماعی

بیست و چهار درصد از بازاریابان قصد استفاده از استراتژی‌های گوش دادن اجتماعی را در سال 2014 دارند که نسبت به سال 2013، دو درصد افزایش خواهد داشت. در این سال شاهد افزایش 2درصدی در بازاریابی با استفاده از استراتژی‌های گوش دادن اجتماعی خواهیم بود و نکته مهم در مورد اجتماعی گوش دادن این است که برندها می‌توانند به طور مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار نمایند.

2. بازاریابی مبتنی بر داده‌ها

راه‌های بازاریابی در طول این سال ها تغییر کرده است، کسب و کارها در حال حاضر با استفاده از روش‌های هوشمند برای پیدا کردن داده‌ها از طیفی از منابع مختلف و با استفاده از آن روش‌ها به یک راه منحصر به فرد در بازار راه پیدا کرده‌اند. برندها می‌توانند از این شرایط و مزایا استفاده کنند ولی کاربران هم دیگر نمی‌خواهند فقط به تماشای آگهی‌های تجاری بپردازند و تعامل داده‌ها اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

3. تبلیغات اجتماعی

سازمان‌ها و برند‌ها در سال 2013، 57 درصد از تبلیغات اجتماعی برای کاربران خود استفاده می‌کردند و پیش بینی می‌شود در سال 2014، 23 دیگر به آن اضافه شود و رشد داشته باشد. به نظر بازاریابان، تبلیغات اجتماعی به ویژه در فیسبوک را بهترین روش برای جلب نظر کاربران می‌دانند.

4. بازاریابی تصویر

امروزه تصاویر مقدار زیادی از اطلاعات را در یک مدت کوتاه زمان به مشتریان ارایه می‌دهند که این امر هم به نفع سازمان و هم مشتریان است. تصاویر برای ما و برای کسب و کارمان خیلی بیشتر تحریک کننده هستند. بازاریابان باید برای پیدا کردن راه های جدید از روش‌های نوآورانه برای ارتباط با مشتریان از طریق تصاویر استفاده کنند.

5. یکپارچه سازی رسانه‌ها اجتماعی با کسب و کار

رسانه‌های اجتماعی در حال حاضر تبدیل به یک بخش جدایی ناپذیر از هر کسب و کار آنلاین شده اند و اگر شما قدرت استفاده از رسانه‌های اجتماعی را داشته باشید باعث می‌شود که کسب و کار شما دیده شود و الا 10هزار مشتری بالقوه خود را از دست خواهید داد. 78درصد از شرکت‌ها در حال حاضر یک تیم اختصاصی از رسانه‌های اجتماعی در اختیار دارند و بدون شک نیمه دوم سال جاری 2014 افزایش نیز خواهد یافت.

6. اطلاعات اجتماعی + روابط هوشمند= آینده

اطلاعات از سایت‌های اجتماعی، کمپین‌ها و یا دیگر راه‌های تعامل مشتری به طور موثر آنها را قادر می‌کند که نظارت و تعامل با مخاطبین را داشته باشند و خواسته‌های آنها را شناسایی کنند. مارک‌های آنلاین در حال حاضر بر روی توسعه کمپین‌های منحصر به فرد متمرکزند تا محتواها به دنیای واقعی راه پیدا کنند.

7. ملاقات آنلاین / آفلاین برای تعامل با مشتری

شما باید برای پیاده سازی استراتژی‌های بازاریابی آنلاین به مطمئن شوید که شما تمام پایگاه‌های بازاریابی را تحت پوشش قرار داده‌اید. ارتباط آفلاین و آنلاین با مشریان اطلاعات خوبی در ارتباط با جامعه مخاطبان و تعامل با آنها در اختیار شما قرار خواهد داد. چرا که برندها با تمرکز بر روی کمپین‌ها می‌توانند محتوای آنلاین برندینگ خود را با جهان واقعی تطبیق دهند همچنین در ارتباط با کاربران نیز برندها نیازدارند تا خواسته‌هایی که آنها نیاز دارند را گوش بدهند.

* منبع: ragan.com
به نقل از كاوشران روابط عمومي

کد خبر 261772
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha